Brev:
Spisning - støtter vi ham korrekt?
9. maj 2017
Alder:
13 mdr.
Spisning - støtter vi ham korrekt?
Hej Helen
jeg er lidt nysgerrig på om vi støtter vores dreng korrekt i den fase han er i lige nu ift spisning og vil lige høre dine råd:
1. Vi giver ham små mængder af mad på sit bord på hans højstol og han får lov at sidde med en gaffel eller ske - lige nu sætter vi også lidt mad på gaflen og så spiser han med den. Skal vi gøre det ved alle måltider?
2. Han spytter maden ud nogle gange samt smider en masse på gulvet. Vi har valgt at "ignorere" det, ift vi tror at han er i en fase hvor han tester, og at han nok skal komme tilbage til ikke at gøre det. MEN er dette rigtigt? Skal vi fortælle ham nej osv?
3. Hvis han ikke kan spiser aftensmaden tilbyder vi somregel et andet alternativ eks en rugbrødsmad som tit bliver spist, men er det en god ide at tilbyde alternativ eller skaber det en dårlig vane?
4. Vi har valgt at købe en WOW kop til ham kan drikke af. Dvs en kop hvor vandet ikke kan løbe ud medmindre han drikker af koppen, kan det skade at vi har købt sådan en?
Tak for din brevkasse